Data publikacji: 2016-06-22
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Samochód łączy pokolenia? Mobilność w oczach matki i córki
Kategoria: Psychologia, LIFESTYLE
Popularne jest powiedzenie: jaka matka, taka córka. Ale czy na pewno? Choć bez wątpienia matki i córki łączy niezwykła więź, to jak w każdej innej relacji również tu pojawia się rozbieżność, wynikająca z różnicy pokoleń.
Popularne jest powiedzenie: jaka matka, taka córka. Ale czy na pewno? Choć bez wątpienia matki i córki łączy niezwykła więź, to jak w każdej innej relacji również tu pojawia się rozbieżność, wynikająca z różnicy pokoleń. Odmienne postrzeganie świata wynikające z różnicy wieku widoczne jest w wielu aspektach życia. Jak przez pokolenie matki, a jak córki postrzegana jest mobilność? Odpowiedź na te i wiele innych pytań dają wyniki badania „Mobilność w oczach Polaków” przeprowadzone przez Ipsos dla Volkswagen Financial Services.
Okazuje się, że kobiety nieco częściej niż mężczyźni pozytywnie kojarzą mobilność. Najbardziej pozytywne skojarzenia mają panie przed 25 rokiem życia, czyli tzw. pokolenie Z. Niewiele mniej pozytywny wydźwięk ma mobilność wśród kobiet w wieku powyżej 35 lat, określanego pokoleniem X. Obraz mobilności wyłaniający się z badania przygotowanego dla Volkswagen Financial Services wyraźnie pokazuje zmiany podejścia do mobilności i posiadania samochodu zachodzące wśród kolejnych generacji Polek – matek i ich córek.
Samochód, telefon, wygoda i elastyczność wśród najczęstszych spontanicznych skojarzeń
¼ respondentek w każdej z grup pokoleniowych analizowanych w badaniu kojarzy mobilność z samochodem. Na kolejnych miejscach młodsze pokolenie wskazywało wygodę (14%) oraz elastyczność (12%). Przedstawicielki pokolenia X z kolei wiążą mobilność przede wszystkim z internetem (28%), na trzecim miejscu natomiast wśród spontanicznych skojarzeń z mobilnością panie z tej grupy wiekowej wymieniały telefon – 20%.
Podobnie jak w pozostałych obszarach, tak również w zakresie nowych technologii najwyżej oceniają swoją mobilność kobiety należące do pokolenia X – w wieku 36-45 lat. Grupa ta wypada zdecydowanie lepiej w ocenie mobilności na tle innych generacji w każdej z badanych kategorii – transportu, pracy i nowych technologii.
Na pierwszym miejscu transport
Co ciekawe, we wszystkich analizowanych grupach mobilność najczęściej kojarzona jest z transportem. W tej kwestii oba pokolenia są zgodne, na transport w pierwszej kolejności wskazała ponad połowa najmłodszych respondentek (52%) oraz 42% pokolenia ich matek. Generacja X dużo częściej łączy mobilność z pracą – 32% – niż z nowymi technologiami. Odwrotny trend towarzyszy młodszym respondentkom, które rzadziej kojarzą ją z pracą, a częściej z nowymi technologiami – na ten obszar wskazało 34% ankietowanych.
Własny samochód to aspiracje córek
Marzenie o własnym aucie w największym stopniu towarzyszy przedstawicielkom młodszego pokolenia, zakup własnego auta planuje 58% respondentek. Wśród pokolenia matek własny samochód chciałoby mieć jedynie 19% kobiet. Chęć nabycia w najbliższej przyszłości drugiego samochodu dominuje wśród młodszych kobiet. Córki zdecydowanie częściej deklarują chęć zakupu kolejnego auta 43%, podczas gdy jedynie 15% ich matek planuje taką inwestycję.
Matki i córki za kierownicą
Młodsze kobiety częściej twierdzą też, że lubią prowadzić samochód – uważa tak aż 81%. Wśród kobiet należących do pokolenia X, przyjemność z jazdy odczuwa ponad połowa respondentek (52%). Córki natomiast rzadziej niż ich matki śledzą komunikaty dla kierowców, co przyznało 19% przedstawicielek młodszego pokolenia. Prawdopodobnie z racji większego doświadczenia za lepszych kierowców uważa się 27% kobiet generacji X. W młodszej grupie ocenia się tak 22% pytanych.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Psychologia #LIFESTYLE